donderdag 15 augustus 2013

Birds of paradise

De laatste tijd krijg ik met enige regelmaat bijzondere of uitzonderlijk prachtige filmpjes opgestuurd.
Ze hebben allemaal te maken met wildlife.

Daar ben ik blij mee. Zij zijn een welkome aanvulling op de blog, want mijn eigen inspiratie is niet onuitputtelijk.
Deze keer kreeg ik Birds of Paradise opgestuurd van mijn oudste broer Wiet.
De beelden combineren het bijzondere en de pracht van vogels uit Nieuw Guinea ( Indonesisch: Pula Irian ), qua uniciteit vergelijkbaar met de Galápagos eilanden.


Kennelijk hebben alle kinderen uit ons gezin 'tussen de bedrijven door' iets meegekregen van de liefde voor vogels: een hobby van mijn vader. Wij zijn opgegroeid tussen voliéres, eierkoeken en krentebollen.
Naast brood- en banketbakker was mijn vader een verdienstelijk kweker van onder meer Australische parkieten.
Vooral bij Marjo heeft die dierenliefde erg breed uitgepakt.





Na bericht:

Honi soit, qui mal y pense.

Van onze enthousiast blog-volgende ornitholoog Gerard Kaal hoorde ik dat paradijsvogels zo polygaam zijn als de pest!!!!!
Theologisch interessant gevogel, dus!
Is dat de reden dat ze zo veel werk maken van hun ( tijdelijk ) partnership?
Feit is, dat zij alleen in het Aziatische deel van de wereld voorkomen en van oudsher niet met de bijbel zijn opgevoed. Deze gevederde verre vrienden kennen de westelijke christelijke opvattingen niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten