zondag 16 januari 2011

Veertiende dag: Fred en Femke komen aan in Phalaborwa

Al vroeg in de ochtend, om 07.45 uur is Marjo naar Phalaborwa vertrokken om Fred en Femke van het vliegveld op te halen. Via Cairo en Johannesburg zijn zij inmiddels vanuit Amersfoort in blakende welstand om 12.10 in Phalaborwa aangekomen.

Zo heb ik ondertussen een rustige zondag en alle tijd om foto's te uploaden. Dit laatste is een uitertst langzaam proces via de Vodafone GPRS verbinding.
Het is stil en warm in het Satarakamp, te heet om in de zon te komen. Nu heb ik heerlijk de tijd gehad om verder te lezen in De Lange Weg Naar De Vrijheid van Nelson Mandela. Zijn autobiografie boeit me mateloos. Het is telkens weer aangrijpend te lezen hoe desastreus het apartheids-regime hier te werk is gegaan. Mens-onterende discriminatie werd legaal uitgebuit en wettelijk ondersteund tot het aantreden van Mr.Nelson Mandela als president. De kleingeestigheid, de rascistische vooroordelen en de gewelddadige onrechtvaardigheden zijn ontluisterend geweest en nu nog steeds deprimerend waar het helaas nog altijd, illegaal, sluimert.

Tijdens het lezen heb ik de gelegenheid om uit te rusten en te genieten van de Zulu-muziek van Ladysmith Black Mombaza. Het is grappig te zien hoe de Afrikaanse mannen en vrouwen verrast opkijken wanneer ze 'hun'muziek horen. Ze kennen de liedjes en zingen ze mee.

De verschillende digitale blog-technieken begin ik nu aardig onder de knie te krijgen. De gemaakte filmpjes kan ik met hulp van Femke naar YouTube up-loaden en zo toegankelijk maken voor de bloglezers. Femke vertegenwoordigt als twintiger dertiger de eerste 'digitale generatie'. Zij is moeiteloos in staat om een bejaarde digibeet 'op de been' te houden, of in het jargon 'virtueel in de lucht te houden'
Je kunt er direct een voorbeeld van zien wanneer je hier klikt op YouTube.
Dus Thomas, je hoeft nu niet meer bezorgd te zijn om mijn digitale stress-aanvallen; ik begin nu wel degelijk van een echt vakantie gevoel te genieten.

P.s.
- reactie op reacties -
Saskia, het bankje voor de hut is terug!
Francine, een bataleur is nauw verwant met de slangenarend, maar heeft een voorkeur voor aas boven slangen. Overigens zal Peter dat ook wel weten!

1 opmerking:

  1. Hey Henny,
    Ik mis "de veertiende dag" Na de dertiende heb ik de vijftiende gekregen op mijn mail.
    Foutje of een dagje vrijaf genomen ????
    XXXXXXXXXX @gnes.

    BeantwoordenVerwijderen